Dynas Sah Mengandung 5 Bulan

Posted by Admin





Malah, kata Dynas atau nama sebenarnya Wan Intan Edrinas Wan Mokhtar, 26, fokusnya dan suami, Mohd Hafizy Hafiz, 37, juga kepada penjagaan kesihatan anak dalam kandungannya yang kini berusia lima bulan serta persiapan untuk menyambut kehadiran orang baru dalam hidup mereka.

"Jika nak diikutkan, saya sudah lama mengimpikan untuk mempunyai anak sendiri kerana selama ini kasih sayang saya banyak tercurah kepada anak saudara (sebelah suami) Tia Caliana, 5 tahun. Tia memang rapat dengan saya sejak kecil dan apabila ada kelapangan, saya sering menemaninya bermain pada waktu petang. Saya juga adalah mak cik kesayangannya.

"Justeru, apabila disahkan mengandung, saya sekeluarga menyambut berita itu dengan gembira. Maklumlah, selain saya, kakak, Evelyne juga mengandung dan menunggu masa untuk melahirkan anaknya. Ibu yang paling gembira kerana dia akan mendapat dua cucu sekali gus tahun ini," katanya.

Lebih bermakna, kata Dynas, hubungannya suami isteri semakin erat sejak dia disahkan mengandung.


"Saya bertuah kerana mendapat suami yang penyayang dan sangat mengambil berat mengenai kesihatan saya dan anak dalam kandungan sejak awal kehamilan lagi. Sibuk macam mana sekalipun, dia tetap menghubungi saya untuk bertanya khabar. Saya cukup bahagia kerana amat dimanjakan suami.

"Jika sebelum ini, suami sering bekerja di luar daerah, kini, apabila kandungan saya semakin membesar, dia mula memberi tumpuan kepada saya sepenuhnya. Setiap keinginan saya sedaya upaya dia memenuhinya. Cakaplah nak makan apa saja, semuanya akan diusahakannya," katanya. Bagi pelakon yang menempa nama menerusi drama bersiri Susuk ini, dia tidak kisah jantina anak yang bakal dilahirkannya nanti.

"Sebenarnya, suami inginkan anak lelaki tetapi hasil pemeriksaan kandungan di Hospital Pantai, Bangsar, doktor memberitahu kami bakal menimang cahaya mata perempuan.

"Setiap kali suami cuba membelek baju bayi lelaki, saya cepat-cepat mengingatkannya, kami akan dapat anak perempuan. Kini, suami sudah boleh terima kenyataan yang kami akan dapat bayi perempuan.

"Apa yang penting, bagi saya, bayi yang dilahirkan nanti sihat dan sempurna. Setakat ini, hasil pemeriksaan bulanan doktor juga memberitahu kandungan saya sihat dan tidak ada sebarang masalah.


P/S Wah..cepatnya rezeki Dynas, Datuk Siti kita bila lagi...oppss.

Entri Yang Berkaitan:



0 comments:

Post a Comment